کد خبر: ۲۲۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۷

۱۳ انبار بزرگ احتکار کالا در قزوین کشف شد

دادستان قزوین گفت: ۱۳ انبار بزرگ احتکار کالا به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در استان شناسایی و پلمب شد و از فردا دادگاه ویژه مبارزه با گرانفروشی، فساد و احتکار در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان قزوین در جلسه هماهنگی برای برخورد با مفاسد اقتصادی که در دادسرای قزوین برگزار شد اظهارداشت: با تاکید و مجوز رهبری در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی دیگر حجت بر ما تمام شده و در شرایط خاصی که داریم باید با تعامل و عزم جدی با همه مفسدان مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: اگر در مبارزه جدی باشیم مطمئن باشید همه اخلالگران و افراد زیاده خواه عقب نشینی خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: با همکاری خوب اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، بازرسان سازمان صنعت وتعزیرات حکومتی نسبت به شناسایی انبارهای مجاز و غیر مجازی که کالا احتکار کرده اند اقدام شده است و نتایج خوبی گرفته ایم.

کشف ۱۳ انبار احتکار کالا به ارزش ۷۰ میلیارد تومان

وی بیان کرد: در روزهای اخیر ۱۳ انبار کالاهای مختلف شامل یک انبار لوازم خانگی به ارزش تقریبی ۱۷ میلیارد تومان، در شهرستان البرز، یک انبار مواد غذایی و دخانیات در قزوین، یک انبار دیگر لوازم خانگی به ارزش ۳ میلیارد تومان، یک انبار قطعات خودرو در بویین زهرا به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، چند انبار ام دی اف، روغن و مواد شوینده در ارداق، مصالح ساختمانی، مواد غذایی در اقبالیه به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد تومان شناسایی شده است.

دادستان قزوین گفت: ارزش انبارهای شناسایی شده بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است که این افراد درصدد اختلال در بازار و عرصه اقتصاد کشور بوده اند که پرونده آنها به تهران و دادگاه ویژه ارسال می شود.

وی بیان کرد: قزوین در مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشرو استانهاست و احتمال دارد با حجم پرونده های تشکیل شده اجازه داده شود تا دادگاه ویژه مفاسد در استان راه اندازی شود و تا آن موقع این پرونده ها به تهران ارسال خواهد شد.

دادستان قزوین اظهارداشت: با اجازه رهبری و عزم جدی رئیس قوه قضائیه در اعمال قانون سریعتر و قاطع تر عمل خواهیم کرد تا ریشه فساد برچیده شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی انجام شده با حجت الاسلام اژه ای در صددیم در صورت دریافت مجوز تمامی کالاهای ایرانی کشف شده را به بازار ارائه کنیم تا بازار تنظیم شود و در مور کالاهای خارجی الزامات قانونی اجازه نمی دهد و باید طبق قانون عمل کنیم.

صادقی گفت: در جنگ اقتصادی کنونی دیگر حجت برمسئولان تمام شده و با یک اقدام جهادی و انقلابی حرکت جدیدی در مبارزه با اخلال گران شکل خواهد گرفت.
*مهر