کد خبر: ۲۲۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۹

رئیس داوران جایزه بوکر بین‌الملل معرفی شد

«بتانی هیوز» نویسنده و تاریخدان انگلیسی در راس هیات داوران انتخاب برنده جایزه کتاب بوکر بین‌الملل در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از بوک‌سلرز: با آغاز فرآیند معرفی آثار از سوی کشورهای مختلف برای رقابت در جایزه ادبی بوکر بین‌الملل، «بتانی هیوز» نیز به عنوان رئیس داوران این جایزه ادبی معرفی شد.

«مائورین فریلی» نویسنده و مترجم و رئیس انجمن قلم انگلیس، «آنگی هوب» پرفسور فلسفه، «الانتان جان» نویسنده اهل کشور نیجریه و «پانکای میشرا» رمان‌نویس هندی دیگر اعضای هیات داوران جایزه بوکر بین‌الملل در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند.

امسال «اُلگا توکارزوک» نویسنده لهستانی برای نگارش رمان «پروازها» موفق به کسب جایزه ادبی بوکر بین‌الملل، ویژه برترین آثار داستانی ترجمه‌شده به زبان انگلیسی از سراسر جهان شد.

جایزه بوکر بین‌المللی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ به صورت دوسالانه برگزار می‌شد و به مجموعه آثار یک نویسنده که به زبان انگلیسی نوشته یا ترجمه شده باشند، تعلق می‌گرفت اما از سال ۲۰۱۶ این جایزه به صورت سالانه برپا می‌شود و به یک کتاب که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد تعلق می‌گیرد و جایزه ۵۰ هزار پوندی آن نیز به طور مساوی بین نویسنده و مترجم تقسیم می‌شود.

جایزه اصلی بوکر نیز که ویژه تمام آثار نوشته‌شده به زبان انگلیسی‌ است فهرست نامزدهای اولیه خود در سال ۲۰۱۸ را روز ۲۴ جولای (دوم مرداد) اعلام می‌کند.
*ایسنا