کد خبر: ۲۱۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۳

چرا ردمی S2 یکی از بهترین میان رده هاست؟

گوشی های هوشمند میان رده، محصولاتی هستند که اغلب با کاربران و بودجه آن ها سازگاری دارند. مدل های لایت هواوی، ردمی شیائومی و مدل های جدید نوکیا از این دسته گوشی ها به حساب می‌آیند. در این بین گوشی هوشمند ردمی S2 را باید یکی از بهترین‌ میان رده‌های بازار دانست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در بازار تلفن همراه و مخصوصا کشور های در حال توسعه ای مثل هند، گوشی های میان رده طرفداران پرشماری دارند. این محصولات با نیازهای کاربران عادی و البته مقدار بودجه آن ها تطابق دارند. هواوی، با سری لایت خود، شیائومی با سری ردمی خود و نوکیا با گوشی های اخیر خود، در این زمنیه در حال تولید و عرضه محصولات خوبی به بازار هستند.

اما شیائومی نامی است که بسیاری از شما هر روز می شنوید. نامی که با شنیدن آن همه به یاد محصولات مقرون به صرفه و میان رده می افتند. این برند بخاطر در نظر گرفتن بودجه مشتریان خود و ارائه گوشی های میان رده، بسیار معروف شده است. اما گوشی ردمی S2 این کمپانی، یکی از بهترن میان رده هایی بوده که تاکنون تولید شده است. این گوشی مدل های میان رده دیگری مثل ردمی 5A، می 6X و می A1 نیز در لیست خود دارد، اما چه چیزی توجه ما را در ردمی S2 به خود جلب کرده است؟

اولین موردی که در رابطه با این گوشی جلب توجه می‌کند، قیمت آن است. این گوشی 999 یوآن (معادل 157 دلار) قیمت گذاری شده است. یک جفت دوربین 12 و 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی، تجهیزات این گوشی برای ضبط فیلم و عکس هستند. 3 یا 4 گیگابایت رم و یک پردازنده اسنپدراگون 625، پردازش ردمی S2 را به عهده دارند. همانند حافظه رم، دو انتخاب 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی برای فضای ذخیره سازی داخلی نیز خواهید داشت.

به نظر نمی رسد که دوربین های این گوشی، فوکوس هایی با وضوح بالا و دقیق داشت باشند. در کل این قابلیت ها اغلب در گوشی های زیر 200 دلار پیدا نمی شوند. اما شیائومی با مدیریت و متعادل سازی تمام خصوصیات یک گوشی با سایر اجزا، انتظارات شما را از گوشی تان کاملا برآورده می کند. گوشی قبلی میان رده شیائومی به نام ردمی 5، با قیمت 126 دلار، با وجود قیمتی کمتر از ردمی S2 و نداشتن دوربین دوگانه، از یک دوربین سلفی با فوکوس سریع و وضوح بالا برخودار بود. این گوشی همچنین 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز در خود به همراه داشت.

به عنوان نقطه ضعف، ردمی S2 یک نمایشگر 6 اینچی اما با کیفیت اچ دی دارد. برای یک نمایشگر 6 اینچی با نسبت ابعاد 9 : 18، این کیفیت اصلا جالب به نظر نمی رسد. تراکم پیکسلی این نمایشگر 269 پیکسل در هر اینچ است که باز هم عدد ناامید کننده ای از این صفحه نمایش به ما می دهد. با این وجود، چند گوشی میان رده دیگر هم هنوز از صفحه نمایش های اچ دی استفاده می کنند. گوشی های مثل ایسوس زنفون 4 max و موتو G6 Play.

ظرفیت باتری این گوشی، 3000 میلی آمپر ساعت بوده که برای گوشی های میان رده، یکی از بهترین هاست. حتی گوشی های گلکسی معمولی هم باتری با چنین ظرفیتی ندارند. شیائومی تنها شرکتی نیست که چنین گوشی های میان رده مناسبی می زند. شرکت هواوی هم با گوشی هایی نظیر آنر 7A، از مدعیان این زمین بازی است.

گوشی آنر 7A حتی از ردمی S2 هم ارزان تر است ( 127 دلار ). اما ویژگی های درون این گوشی، با ردمی S2 متفاوت است. آنر 7A، یک پردازنده اسنپدراگون 430، 2 گیگابایت رم و یک دورین سلفی 8 مگاپیکسلی دارد. نمایشگر این گوشی 7.5 اینچ سایز، نسبت ابعاد 9 : 18 و برچسب کیفیت اچ دی روی خود دارد. دوربین این گوشی هم یک دوربین دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی است. (در نسخه های این گوشی در بریتانیا، تنها یک دوربین روی این گوشی نصب شده است). همچنین یک حسگر اثر انگشت ساده هم در پشت این گوشی تعبیه شده است.

ایسوس نیز در ماه گذشته به جمع رقابت کنندگان در عرصه گوشی های میان رده پیوست. این کمپانی با معرفی زنفون Max pro M1 در هند و با قیمت 163 دلار، نام خود را در لیست تولید کنندگان میان دره، دوباره زنده کرد.

این گوشی از یک پردازنده اسنپدراگون 636 بهره می‌گیرد. نمایشگر این گوشی، 6 اینچ بوده که نسبت ابعاد در آن 9 : 18 است. کیفیت این نمایشگر فول اچ دی پیش بینی شده، که نقطه قوت آن نیز به شمار می رود. شما در خرید این گوشی، دو انتخاب 3 یا 6 گیگابایتی در رم و دو انتخاب 32 و 64 گیگابایتی در مقدار حافظه داخلی خواهید داشت. این گوشی همچنین در پشت خود یک حسگر اثر انگشت و یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارد. پرچم داران باید در مقابل باتری این میان رده زانو بزنند!

بخش دوربین گوشی زنفون Max pro M1 نیز از بخش های خوب آن به حساب می‌آید. دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی با قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K، از قوی ترین تجهیزات دوربین در بین گوشی های میان رده است.

شکاف بین گوشی های میان رده و پرچم دار با سرعتی بیش از گذشته در حال کم شدن است. مخصوصا در بخش هایی از گوشی مثل دوربین های دوگانه و نمایشگر هایی با ابعاد 18:9 شاهد میان رده هایی هستیم که پا جای پای پرچم داران می گذارند.

البته گوشی های میان رده برای داشتن چنین قیمت هایی باید دست به تعدیل در ساختار خود بزنند و چاره ای جز این نیست. با این حال، گوشی هایی مثل ردمی S2، آنر 7A و زنفون Max pro M1 نشان می دهند که واقعا در سال 2018 نیاز به هیچ پرچم داری نخواهیم داشت!