کد خبر: ۲۱۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

قطعات گوشی های نوکیا در کدام کشور تولید می شود؟

ظاهرا کمپانی HMD Global قصد دارد، تولید و ساخت قطعات مورد نیاز گوشی های نوکیا را در کشور هند به انجام برساند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مدیر عامل این شرکت تاکید کرده است که با اینکه انجام این کار، ساده نیست و کار سختی محسوب می شود ولی قصد دارد تولید قطعات مورد نیاز محصولات این برند را به هند منتقل کند. این شرکت، سالانه حدود 70 میلیون گوشی هوشمند نوکیا در سراسر جهان عرضه می کند. در طی هشت ماه گذشته در هند، میزان تقاضای گوشی های هوشمند این برند، تقریبا پنج برابر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایت Counterpoint Research، تا دسامبر سال 2017، کمپانی نوکیا توانسته رتبه پنجم را در میزان فروش گوشی های هوشمند از آن خود کند و 6 درصد سهم بازار را از آن خود کرده است.

معاون مدیر عامل شرکت HMD Global، در این خصوص اعلام کرد: «به دنبال برنامه تولید مرحله به مرحله هستیم. به همین دلیل، قصد داریم با کمپانی Foxconn وارد همکاری جدیدی شوم تا برخی از قطعات مورد نیازمان را تولید نماید.» وی افزود: «انجام چنین کاری طی یک دوره زمانی اتفاق می افتد. البته ممکن است کمی طول بکشد ولی در نهایت اتفاق خواهد افتاد و تولید قطعات را برون سپاری خواهیم کرد. »

البته دولت با هدف افزایش تولید داخلی، شرکت های سازنده را مکلف نموده تنها 10 درصد اجزای کلیدی مانند ماژول دوربین و مدار چاپی را وارد کنند. البته شرکت HMD Global هم چنین اعلام کرد که با Foxconn همکاری خواهد کرد تا خطوط جدیدی را در فناوری دنبال کند. مثلا فناوری Surface-mount یا SMT روشی برای تولید مدار الکترونیکی است که در آن اجزای نصب شده به طور مستقیم روی سطح تخته مدار چاپی (PCBs) قرار می گیرند.

البته همان طور که انتظار آن می رود این کار زمان بر بوده و طول می کشد تا چنین اتفاقی بیفتد. HMD Global در سال 2016 مجوز فروش گوشی های نوکیا را به مدت 10 سال آینده خریداری کرد و باید ببینیم در این روند چه کار می کند و چه دستاوردهایی خواهد داشت. HMD Global در مورد گسترش بازار کار در هند تلاش زیادی نموده و قصد دارد حضور بیشتری در این بازار داشته باشد. سال گذشته میلادی نیز این شرکت توانست در هند بازار خوبی داشته باشد و البته وارد همکاری های جدیدی هم شد. با رویکرد جدیدی که این کمپانی در پیش گرفته، احتمال آن می رود که حضور این برند در بازار هند پر رنگ تر از قبل شود.