کد خبر: ۲۰۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

مقایسه نوکیا 8 سیروکو با آیفون 8

نوکیا در یک کنفرانس خبری در 6 اسفند، از گوشی هوشمند نوکیا 8 سیروکو رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این بار تصمیم گرفتیم تا این پرچمدار با نمایشگر بی حاشیه نوکیا را وارد میدان قیاس با آیفون 8 اپل کنیم. هر دو گوشی هوشمند، در جایگاه خود به تنهایی، ویژگی ها و مشخصات فنی قابل توجهی دارند که ما را مجاب به خرید آنها خواهند کرد.

اما اگر در مقام قیاس قرار بگیرند، آن وقت چطور؟ بین دو برند قدرتمند اپل و نوکیا کدام را انتخاب خواهید کرد؟ با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه نوکیا 8 سیروکو و آیفون 8 اپل بپردازیم.

نوکیا، گوشی هوشمند نوکیا 8 سیروکو را رقیبی سر سخت برای گلکسی S9 و آیفون های رده بالای اپل اعلام کرده است. در ادامه، قصد داریم طراحی، کیفیت ساخت، ویژگی ها، مشخصات فنی و قیمت گذاری نوکیا 8 سیروکو را با آیفون 8 اپل مقایسه کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت
طراحی آیفون 8 بیشتر از اینکه هیجان انگیز باشد، نوستالژی است. طراحی مشابه با آیفون 6 در سال 2014 و آیفون 7 در سال 2017. می توان گفت آیفون 8 از نظر طراحی ظاهری، همان آیفون 7 است، با این تفاوت که جنس پنل پشتی به منظور اعمال قابلیت شارژ بی سیم از شیشه شده و پورت هدفون در آن حذف شده است. هر تغییری را نمی توان یک مزیت محسوب کرد.

آیفون 8 از نظر ظاهری همان آیفون 7 است، تنها قاب پشتی آن از فلزی، تبدیل به شیشه شده تا بتواند شارژ بی سیم را پشتیبانی کند. در نهایت می توان گفت آیفون 8 از نظر ظاهری، آن قدر ها قدرت مجاب کردن دارندگان آیفون 7 برای ارتقا دادن را ندارد. این موضوع برای دارندگان آیفون 6S متفاوت است.

نوکیا 8 سیروکو، برخلاف سایر گوشی های نوکیا که کاملا از فلز ساخته شده اند، جنس بدنه کاملا شیشه ای را برای خود انتخاب کرده که با گوریلاگلس 5 محافظت می شود. لبه های گوشی کاملا منحنی شده و پنل جلو و پشتی توسط یک کمربند از جنس فولاد ضد زنگ که کمتر از 2 میلیمتر ضخامت دارد. این طراحی برای نوکیا 8 سیروکو بسیار جذاب و مدرن است و می توان گفت نوکیا توانست یک طراحی کاملا متفاوت با گوشی های هوشمند قبلی خود ارائه کند.

هرچند کمی شباهت با پرچمداران سامسونگ می توان در نوکیا 8 سیروکو دید اما این شباهت به اندازه ای نیست که هویت نوکیا بودن آن را زیر سئوال ببرد. نوکیا 8 سیروکو از صفحه نمایش 5.5 اینچی pOLED با نسبت ابعاد تصویر به بدنه 18:9 بهره برده است.

در مقابل، آیفون 8 با صفحه نمایش 4.7 اینچی کوچکتر از نوکیا 8 سیروکو کوچکتر است. این سازنده فنلاندی هنوز اطلاعاتی در خصوص وزن پرچمدار خود اعلام نکرده اما انتظار می رود که نوکیا 8 سیروکو سنگین تر از آیفون 8 با 148 گرم وزن باشد. هر دو گوشی هوشمند فاقد پورت هدفون هستند و از این لحاظ با هم برابرند. برای اینکه بتوانید از هدفون استفاده کنید، هدفون های بلوتوثی و یا اتصال از طریق درگاه USB-C در نوکیا 8 سیروکو و درگاه لایتنینگ در آیفون 8، پیشنهاد می شود.
تصاویر آیفون 8

ویژگی ها
یک تفاوت اساسی در این بخش بین این دو گوشی هوشمند وجود دارد. نوکیا 8 سیروکو از دوربین دوگانه اصلی در قاب پشتی بهره برده در حالیکه آیفون 8 تنها با یک دوربین اصلی معرفی شد. اپل تنها برای آیفون 10 از دوربین دوگانه استفاده کرد.

توجه داشته باشید که هر دو گوشی هوشمند، فاقد فلش برای دوربین جلو هستند اما هر دو امکانی را فراهم می کنند هنگام عکس سلفی در محیط کم نور، صفحه نمایش روشن می شود تا اثری مشابه فلش داشته باشد. البته این ویژگی همانند فلش عمل نمی کند (حداقل در مورد آیفون 8 به این صورت بود) اما می توان گفت از هیچ بهتر است!

مقاومت در برابر آب
هر دو گوشی هوشمند از استاندارد IP67 بهره برده اند که آنها را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می سازد. می توانید نوکیا 8 سیروکو و آیفون 8 را تا عمق 1 متری آب وارد کنید بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود.

نوکیا 8 سیروکو و آیفون 8 هر دو از ویژگی شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند. به این صورت که برای این منظور می توانید از هر پد شارژ بی سیم استفاده کنید. البته اپل برای اعمال شارژ بی سیم AirPower مخصوص خود را نیز ارائه کرده است.

نرم افزار
آیفون 8 با سیستم عامل قدرتمند مخصضوص اپل، iOS 11 و نوکیا 8 سیروکو با نسخه خالص اندروید به نام اندروید وان معرفی شدند. هر دو سیستم عامل هواداران و طرفداران مخصوص به خود را دارند و تصمیم با شماست که کدام یک را انتخاب کنید.

نظر شخصی بنده، به کاربر پسندتر بودن iOS و البته امنیت و حریم خصوصی ای است که این سیستم عامل فراهم می کند. در مقابل، اندروید وان در واقع یک نسخه خالص شده از اندروید اوریو است که بدون هیچ برنامه شخص ثالثی ارائه شده و شما می توانید هر اپلیکیشنی که نیاز دارید را بر روی نوکیا 8 سیروکو نصب کنید.