کد خبر: ۲۰۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹

جمع‌آوری ۲۴۱ میلیارد تومان از زکات

مدیرکل زکات کمیته امداد گفت: تا امروز 241 میلارد تومان زکات فطریه در قالب مستحبی و واجب جمع‌آوری شده که نسبت به سال قبل 29 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نجف‌علی انتظاری در نشست خبری به مناسبت برپایی جشن نیکوکاری گفت: در سال آینده می‌خواهیم دفترچه محاسباتی زکات را برای مردم طراحی کنیم چرا که زکات، شرایط فقهی و حد نصابی دارد که باید محاسبه و اخذ شود و مردم از این طریق می‌توانند به راحتی زکات خود را بپردازند.

وی افزود: پرداخت زکات نباید مت بر سر نیازمندان بگذاریم به همین دلیل ایجاد این دفترچه محاسباتی و راه‌اندازی شورای زکات استانی در این زمینه کمک کننده است.

مدیرکل زکات کمیته امداد گفت: طبق قانون در سال جاری تاکید شد که مرجع پرداخت زکات شورای زکات در امداد باشد که زکات فطری شامل آن می‌شود اما متاسفانه ناهماهنگی‌هایی در کشور مشاهده شد که در جمع‌آوری زکات سازمان‌های رسمی و غیررسمی وارد کار شدند و حتی نهادهایی یک روزه ایجاد شدند که کار ما را دشوار کردند.

انتظاری گفت: مراکز نیکوکاری از بهزیستی، وزارت کشور، کمیته امداد و نیروی انتظامی مجوز فعالیت می‌گیرند. بنابراین برای دریافت زکات احراز تائیدیه خود را به دبیرخانه زکات بیاورند تا امکان فعالیت به آنها داده شود.

وی افزود: تا امروز 241 میلیارد تومان زکات فطریه مستحبی و واجب جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 29 درصد رشد داشته است.

مدیرکل زکات کمیته امداد افزود: 40 درصد از زکات باید صرف پروژه‌های عام‌المنفعه و 60 درصد صرف رفع نیاز فقرا شود که امسال 71 درصد به رفع نیاز فقرا کمک شده است.
*فارس