کد خبر: ۲۰۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

مروری بر بهترین بازی های شوتر سوم شخص

می خواهیم مروری داشته باشیم بر 10 شوتر سوم شخص برتر, برای این لیست ما بازی های سوم شخصی را مد نظر قرار می دهیم که روی مکانیک تیر اندازیشان تمرکز دارند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بازی های جهان باز (Open World) در این لیست قرار نمی گیرند چون در آینده در لیست جداگانه ای به آن ها خواهیم پرداخت. بازی هایی با المان های مخفی کاری یا سکو بازی نیز حضور نخواهند داشت از این جهت که تیراندازی, محوریت اصلی در این بازی ها نمی باشد. لازم به ذکر است که فقط به یک بازی در هر فرنچایز خواهیم پرداخت که عدالت بین دیگر بازی ها رعایت شود.

10: (Syphon Filter (1999
بازی در سال 1999 برای Playstation منتشر شد و در زمان عرضه اش صحنه های سینمایی را شامل می شد که در بازی های هم نسلش کمتر دیده بودیم. لیست بلند بالایی از اسلحه برای تمام کردن مراحل در اختیار داشتید, شما کنترل Gabriel Logan را به عهده می گرفتید که به عنوان عضوی از آژانس امنیتی به نام آژانس (اسمو داشتین؟؟؟ آژانس) در تعقیب برای به دام انداختن یک تروریست نپالی بود.

با این که کنترل بازی از نبود آنالوگ رنج می برد ولی باز هم برای هدف گیری کارتان را به خوبی راه می انداخت, سیستم هدف گیری دستی به کمک قفل خودکار روی هدف برای اولین بازی های سوم شخص چیزی فراتر از حد انتظار بود. با این که گذر زمان ظاهر بازی را تاریخ مصرف گذشته نشان می دهد اما هنوز هم بازی کردنش خالی از لطف نیست, به همین دلیل در 10 شوتر سوم شخص برتر مکان دهم را برایش در نظر گرفتیم.

9: (SOCOM II: U.S. Navy Seals (2003
در این بازی شما به عنوان یک تیم چهار نفره Navy SEAL در سرتاسر جهان برای شکار تروریست ها سفر می کردید. بازی دنیایی پر جزئیات ارائه می داد که شامل منطقه ها و اقوام مختلف در سرتاسر جهان بود. یک قابلیت منحصر به فرد بازی وجود هدست هایی بود که با USB به کنسول متصل می شدند و این قابلیت را به بازیکن می داد که به هم تیمی هایش که توسط هوش مصنوعی کنترل می شدند تعدادی دستور عملیاتی بدهد و حس کند که واقعاً بخشی از دنیای بازی است. با اینکه می دانیم اکثر بازیکنانی که در بخش آنلاین بازی می کردند سن قانونی نداشتند اما باز بخش آنلاین بازی پر طرفدار و شلوغ بود و می شود از SOCOM II به عنوان پرچم دار بازی های آنلاین PS2 نام برد.

8: (Dead Space 2 (2011
سه سال پس از حوادث قسمت اول مهندس بد شانس داستان Isaac Clarke بار دیگر در یک ایستگاه فضایی در بالای زحل درگیر نکرومورف های وحشتناک می شود. در حالی که نسخه قبلی بازی به عنوان یکی از بهترین های ژانر اکشن ترسناک شناخته می شد این قسمت بازی را نسبت به گذشته یک سرو گردن ارتقاء داد. HUD بازی به گونه ای طراحی شده بود که تمامی گزینه ها مثل تعداد تیر های اسلحه و میزان سلامتی برای اینکه حواس بازیکنان پرت نشود روی لباس و اسلحه تعبیه شده بودند. اما جذاب ترین بخش بازی دشمنان خوفناکش هستند که کاری می کنند که به معنای واقعی کلمه شلوارتان را خیس کنید. بعضی دشمنان حتی با تیر اسلحه هم نمی میرند و باید با شلیک به نقاط خاصی از بدنشان تکه تکه شان کنید, و پس از مرگشان کاری می کنند که شب ها با لامپ روشن بخوابید. قسمت قبلی واقعاً بازی خوبی بود اما Dead Space 2 آن را تکمیل کرد و به همین جهت آن را در 10 شوتر سوم شخص برتر قرار دادیم.

7: (Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter (2006
به عنوان یکی از اولین بازی های کنسول Xbox 360 بازی Advanced Warfighter تأثیر بسیار مثبتی روی بازیکنان گذاشت. شما کنترل کاپیتان Scott Mitchell را به عهده داشتید که باید از رئیس جمهور آمریکا و مکزیک حفاظت می کرد و یک تکنولوژی دزدیده شده از آمریکا را پس می گرفت. Ghost Recon موفق بود قدرت گرافیکی نسل هفت را به خوبی نشان دهد. این بازی سوم شخص حسی سینمایی را به بازی اضافه کرد و از آنجایی که در بازی خیلی زود کشته می شدید باید روی استراتژی های مختلف تکیه می کردید و نمی توانستید یک تنه با قلب دشمن بزنید که همین مسأله فضایی واقع گرایانه در بازی حکم فرما کرده بود.

6: (Max Payne (2001
شک نداشتید که در این لیست به Max Payne خواهید رسید, فقط نمی دانستید کی؟ شما به عنوان Max Payne یک پلیس نیویورک که خانواده اش به شکلی بی رحمانه کشته شده اند با المان های جدیدی از شوتر سوم شخص آشنا می شدید. داستان بازی مثل یک رمان مصور بود که ورقش می زدید. Max Payne تبدیل به الگویی شد که بسیاری از بازی های دیگر دنباله رویش بودند. با سیستم bullet time می توانستید بازی را مثل فیلم های اکشن دهه نودی اسلوموشن کنید یا حتی در هوا شیرجه بزنید و بارانی از گلوله بر سر دشمنانتان بریزید. Max Payne برای نسل خودش یک موفقیت کامل محسوب می شد و با اتمسفری سیاه و غمگین که با موسیقی زیبای بازی همراه شده بود یک فضای نئو نوار خلق می کرد. همه این نقاط مثبت باعث شد جایگاه پنجم از 10 شوتر سوم شخص برتر را به Max غمگین اهدا کنیم.

5: (Uncharted 2: Among Thieves (2011
دنباله ای برای قسمت اول بازی در 2007 که از هر نظر کامل به نظر می رسید, شما بار دیگر کنترل Nathan Drake را در مأموریتی برای پیدا کردن سنگ سینتامانی به عهده داشتید. این بازی ثابت کرد که بازی های کامپیوتری باید به عنوان یک اثر سینمایی و ابزاری برای قصه گویی جدی گرفته شوند. جدا از سیستم سنتی تیر اندازی و سنگر گیری بازی, Nathan می توانست از بلندی های مختلف بپرد یا از دیوار بالا برود و سکو بازی های متفاوتی از خود به نمایش بگذارد که همگی با انیمیشنی با جزئیات بالا به تصویر کشیده شده بوند. همه این ها همراه با مناطق زیبای بازی تجربه ای سینمایی خلق می کردند که به شما این حس را منتقل می کرد که در حال تماشای یک فیلم هالیوودی هستید.

4: (Mass Effect 2 (2010
با کنترل فرمانده Shepard شما برای بار دوم در قرن 22 وارد کهکشان راه شیری می شوید و مأموریت دارید برای نبرد با نژادی بیگانه که Collector نام دارند اعتماد شخصیت های گوناگون بازی را جلب کنید. با شخصیت های چند لایه و بیاد ماندنی, داستانی عمیق و یک تجربه ناب علمی- تخیلی شما مجبور می شوید دست به انتخاب های تعیین کنده و سختی در طول بازی بزنید. سیستم نقش آفرینی بازی که با چند مهارت بایوتیک و شش کلاس مختلف همراه بود تجربه ای خلق کرد که Shepard و یاران با وفایش در لیست 10 شوتر سوم شخص برتر جایگاه ویژه ای کسب کنند.

3: (Gears of War (2006
لابد با خودتان می گویید: «اگه گیرز اینجاست پس شماره یک چیه؟؟» خب البته جواب در عکس این مطلب مشخص است اما اگر توجهی به عکس عنوان نداشتید کمی صبر داشته باشید تا به شماره یک برسیم. Gears of War با انتشارش در سال 2006 محبوبیت Xbox 360 را نسبت به گذشته تقویت کرد. شما کنترل Marcus Fenix فرمانده تیم Delta را به عهده داشتید که برای نجات سیاره Sera در مقابل تهاجم ارتش Locust ها آخرین تلاش هایش را می کند. جلوه های بصری بازی زیبا به نظر می آمدند و بازیکنان را در فضای خشن Sera که به سرعت در حال تحول بود غرق می کردند. بازی شامل یک سیستم کار آمد سنگر گیری , رقابت های چند نفره اعتیاد آور و طراحی صوتی فوق العاده بود که تجربه ای تکرار نشدنی برای شما خلق می کرد. تنها اره برقی مسلسل بازی کافی است که Gears of War را جزو 10 شوتر سوم شخص برتر قرار دهد.

2: (The Last of Us (2013
به جرأت می توان گفت که The Last of Us بهترین ساخته استودیو Naughty Dog است که به بازیکنان دنیایی پسا اخرالزمانی و محزون را نمایش می دهد. شما کنترل Joel را به عهده دارید که دختر جوانی را دریک مسیر طولانی در آمریکا همراهی می کند به این امید که درمانی برای ویروس زامبی مانند که سرتاسر کشور را فرا گرفته پیدا کند. با جست و جو در گوشه و کنار هر اتاق برای آیتم های مختلف به منظور ساخت اسلحه و بسته های سلامتی همراه با هوش مصنوعی منحصر به فرد بازی و دشمنانی که سعی می کنند غافلگیرتان کنند بازی به شکلی واقع گرایانه در شما رسوخ می کند. The Last of Us زیبا, ترسناک و غمگین بوده و با ترکیب گیم پلی سوم شخص با دنیایی عمیق تجربه ای خارق العاده و تکرار ناپذیر خلق می کند. The Last of Us بدون شک جزو 10 شوتر سوم شخص برتر در هر لیستی خواهد بود.

1: (Resident Evil 4 (2005
بعید می دانم Capcom بار دیگر چیزی مشابهش بسازد اما انسان با امید زنده است. این بازی در سال 2005 منتشر شد و نه تنها سری Resident Evil بلکه ژانر شوتر سوم شخص را به کل متحول کرد. شما بار دیگر کنترل Leon Kennedy از Resident Evil 2 را به عهده داشتید که مأموریت دارد, دختر رئیس جمهور را از چنگ فرقه ای شیطانی نجات دهد. دوربین پشت شانه بازی هنوز هم در بسیاری از عناوین سوم شخص استفاده می شود که کنترل دستی و تعامل با محیط را به بازی اضافه می کرد, همچنین از سیستم ملزومات بازی نمی شود گذشت که برای خودش دنیایی داشت. در آخر می رسیم به تعداد بی شماری از کشاورزان مسخ شده و هیولاهای مختلف که به سمتتان حمله ور می شدند و حس وحشت و التهابی را خلق می کردند که در کمتر بازی نظیرش را دیده ایم. Resident Evil 4 اگر اولین شماره 10 شوتر سوم شخص برتر نبود بدون شک می توانست جزو سه گزینه برتر قرار بگیرد.