کد خبر: ۲۰۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۲

سوپرسل درآمد سال ۲۰۱۷ خود را اعلام کرد

Supercell به تازگی اعلام کرده که از ۲.۰۲۹ میلیارد دلار درآمدش در سال ۲۰۱۷، حدود ۸۱۰ میلیون دلار سود به‌دست آورده است. این یک موفقیت بسیار عالی برای شرکتی است که در سال ۲۰۱۷ حتی یک بازی جدید هم منتشر نکرده و تنها ۴ بازی در کارنامه عمر هفت ساله خود به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سوپرسل که در هلسینکی، پایتخت فنلاند مستقر است اعلام کرده که این درآمد نسبت به سال ۲۰۱۶ کمتره شده؛ زیرا که این شرکت در سال ۲۰۱۶ توانسته به ۱ میلیارد دلار درآمد خالص دست یابد. این رقم شاید بزرگ به نظر برسد، اما در مقایسه با بازار بزرگ بازی‌های موبایل با درآمد سالیانه ۴۸.۳ میلیارد دلار، اصلا به چشم نمی‌آید.

ایلکا پانانن، مدیر عامل شرکت سوپرسل در بیانیه‌ای اعلام کرد:

۲۰۱۷ برای ما سال بسیار خوبی بود و اولین بازی‌های ما یعنی Clash of Clans و Hay Day پنج سالگی خود را جشن گرفتند. این یک نقطه عطف در صنعت روبه‌رشد بازی‌های موبایل برای شرکت ما است که هنوز هم پس از گذشت این مدت، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان هر روز از بازی‌‌های ما استفاده می‌کنند. بازی Clash Royale نیز امسال یکی از بزرگ‌ترین مسابقات در ورزش‌های الکترونیک را برگزار کرد که در آن ۲۷.۴ میلیون بازیکن شرکت کردند.

همچنین بازی Brawl Stars را هم که اولین بازی از نوع خود در تلفن‌های همراه بود در قالب بتا منتشر کردیم. جدیدترین بازی این شرکت یعنی The Beatles Star هم در حالت نسخه‌ی بتا در کانادا منتشر شده است.

وی همچنین اضافه کرد:
تعداد آثار منتشر شده‌ی ما نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته؛ زیرا شرکت ما بازی جدیدی در دست توسعه نداشته است. چشم‌انداز ما این است که بازی‌های سطح بالایی بسازیم که تا جای ممکن برای تمامی سنین و سال‌های متمادی قابل بازی کردن است و هرگز این بازی‌ها از خاطر بازیکنان نرود. بدیهی است که رسیدن به چنین دستاوردی کمی سخت خواهد بود، اما افتخار می‌کنم که تیم ما همیشه توانسته در این عرصه بازی‌هایی را تولید کند که هم برای بازیکنان و هم برای ما از هر لحاظ بهترین بوده. این روشی است که ما در شرکت Supercell برای چشم‌انداز طولانی مدت خودمان در نظر گرفته‌ایم.

این شرکت برای پایان سال مالی ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۶۱۵ میلیون دلار (برابر با ۵۲۳ میلیون یورو) سود سهام پرداخت کرده است. برخی شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌‌های بزرگ چینی مرتبط با بازی در سال ۲۰۱۶ توانستند بخشی از سهام شرکت سوپرسل را با ارزش گذاری ۱۰.۲ میلیارد دلار خریداری کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ مجبور به پرداخت ۱ میلیارد دلار سود سهام شد.

شرکت موفق سوپرسل تنها ۲۴۱ کارمند دارد، اما امسال توانسته در دیگر شرکت‌های تولید و توسعه بازی از جمله Space Ape Games مستقر در لندن، Frogmin و Shipyard Games مستقر در هلسینکی نیز سرمایه‌گذاری خارجی انجام دهد. سوپرسل برای شروع سال ۲۰۱۸ نیز ۴.۲ میلیون دلار در شرکت Trailmix سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت خاطرنشان کرد که هریک از چهار بازی توسعه یافته توسط آن‌‌ها توانسته مدت زمان قابل توجهی را در جدول رده‌بندی ۱۰ بازی برتر ایالات متحده صدرنشین باشد. بازی Hay Day به مدت ۸۸۴ روز، بازی Clash of Clans برای ۱۹۶۰ روز، بازی Boom Beach برای ۶۱۶ روز و بازی Clash Royale برای ۷۰۱ روز توانسته‌اند در این جدول و در بین ۱۰ بازی برتر حضور داشته باشند.