کد خبر: ۲۰۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۳

PS5 و Xbox Two بر پایه‌ فضای ابری خواهند بود

رقابت در صنعت گیمینگ باعث شده است تا شرکت‌ها همواره برای تولید محصولات بهتر تلاش کنند. در دهه‌ی اخیر شاهد جهش بزرگی از کنسول‌های بازی سنتی به نسل بعدی کنسول‌های قدرتمند بوده ایم. قدم بعدی در این راستا برای بزرگترین تولیدکنندگان کنسول در جهان چه خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ خلاصه‌ی بحث‌های موجود در بازار این است که احتمالاً این شرکت‌ها برای نسل بعدی کنسول‌ها به سراغ تکنولوژی فضای ابری خواهند رفت. PS3 و PS4 با ارائه‌ی تجربه‌ی گیمینگ آنلاین قدم اول را برداشتند. اما اگر بخواهیم سخنان یک بازی‌ساز بزرگ را باور کنیم، PS5 و Xbox بعدی کاملاً وارد سطح جدیدی خواهند شد.

Hajime Tabata، خالق بازی Final Fantasy 15 در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Xbox نظرات خود در مورد نسل بعدی کنسول‌ها را عنوان داشته است. بنابر سخنان وی، صنعت گیمینگ راه صنعت فیلم و موزیک را دنبال نموده و به سوی سرویس‌های ارائه‌ی آنلاین محتوا قدم خواهد برداشت.

حضور فیزیکی در دنیای امروز عنصر مهمی است اما با پیشرفت بیشتر جهان در تکنولوژی نیاز به این حضور روز به روز کمرنگ‌تر می‌گردد. تاباتا می‌گوید اگر تکنولوژی پردازش ابری مورد استفاده قرار گیرد دیگر گیمر‌ها حتی نیاز به خرید و داشتن یک کنسول نخواهند داشت. بازی‌ها دارای یک حق اشتراک ماهانه بوده و تنها چیز لازم برای گیمینگ با کیفیت فوق‌العاده یک اینترنت پر سرعت خواهد بود.

علیرغم اینکه این ایده بسیار هوشمندانه است اما بنظر می‌رسد جهان هنوز برای چنین پیشرفت بزرگی آماده نیست. شاید کشور‌های توسعه یافته بتوانند با چنین تغییری سازگاری ایجاد کنند اما کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم هنوز زیرساخت‌های اقتصادی لازم برای این کار را ندارند.

مشکل بزرگ دیگر برای یک PS5 یا Xbox two ابری این حقیقت است که برای استفاده از آن‌ها نیازمند یک اینترنت بسیار پرسرعت خواهیم بود که در حال حاضر در بسیار نقاط جهان در دسترس نیست.