کد خبر: ۲۰۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۴

بازی های انحصاری نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۸

نینتندو سوییچ، سال ۲۰۱۷ را طوفانی شروع کرد و به اتمام رساند و حال در این مقاله قصد داریم بازی‌های انحصاری را معرفی کنیم که نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۸ میزبان آن‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سال ۲۰۱۷ میلادی، سال بزرگی برای نینتندو بود؛ سالی که کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ وارد بازار شد و به‌واسطه انحصاری‌های پر زرق و برق‌اش توانست خوش بدرخشد و تا به امروز، نینتندو سوییچ فروش بالایی را تجربه کرده است. حال در دومین ماه از سال ۲۰۱۸ قرار داریم و قطعا امسال هواداران از نینتندو انتظاراتی بیشتر از سال گذشته در زمینه بازی‌های انحصاری دارند.

البته از نظر بازی‌های چندپلتفرمه، نینتندو سوییچ شروع خوبی داشته و کمپانی و سازنده‌های مختلفی از این کنسول پشتیبانی و بازی‌های خود را عرضه کرده یا عرضه خواهند کرد که در میان آن‌ها می‌توان به بازی FIFA 18 یا بازی Wolfenstein II: The New Order اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ داشته باشیم که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند. نینتندو بار دیگر قصد دارد از طریق بازی‌هایش، سرگرمی را به خانه مخاطبان بیاورد و افراد بیشتری را جذب سوییچ کند.

بازی Bayonetta 2

تاریخ عرضه: ۲۷ بهمن ماه (۱۶ فوریه)
سازنده: پلاتینیوم گیمز

در جریان رویداد جوایز بازی 2017 بود که رجی فیس ام، مدیر شعبه آمریکا نینتندو، روی صحنه آمد و اعلام کرد که کالکشن بازی Bayonetta که شامل بازی Bayonetta و بازی Bayonetta 2 است برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. نسخه اول، یک اثر چند پلتفرمه بود ولی نسخه دوم، تنها به صورت انحصاری برای کاربران نینتندو Wii U عرضه شده بود و حال، کاربران نینتندو سوییچ نیز می‌توانند با شخصیت بایونتا به ماجراجویی پرداخته و خلع نبود بازی‌های هک اند اسلش را پر کنند.

بازی Kirby Star Allies

تاریخ عرضه: ۲۵ اسفند ماه (۱۶ مارس)
سازنده: استودیو HAL Laboratory

بازی Kirby Star Allies جدیدترین نسخه از مجموعه Kirby است که در ماه مارس برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد و یک بازی کاملا چندنفره به‌حساب می‌آید. Kirby Star Alies در جریان نینتندو دایرکت ماه سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی و اعلام شد که در این بازی بازیکنان در یک تیم چهارنفره قرار خواهند گرفت که می‌توانند مراحل بازی را که در کنار یکدیگر انجام دهند. مراحل بازی نیز شامل سکوبازی‌های مختلف و باس فایت‌هایی است که برای پشت سر گذاشتن‌شان باید از قدرت‌های خود استفاده کنید.

Nintendo Lab

تاریخ عرضه: هشت فروردین ۹۷ (۲۰ آوریل)
سازنده: نینتندو

درواقع Nintendo Labo، یک بازی ویدیویی نیست و شامل کیت‌های مقوایی می‌شود که می‌توانید نینتندو سوییچ و جوی‌کان‌ها را داخل آن گذاشته و بازی‌های مختلفی را انجام دهید. دو کیت Robo و Variety در ماه آوریل عرضه خواهند شد و آن طور که به نظر می‌رسد، می‌توانند تجربه‌ای متفاوت و جذاب را ارائه دهند. وسیله‌هایی جالب که در بازی‌هایی نظیر بازی‌های اتومبیل سواری یا بازی‌های ریتمیک مورد استفاده قرار گرفته و حکم یک کنترلر ویژه را دارند.

بازی Runner3

تاریخ عرضه: ۱۲ فروردین ۹۷ (۲۴ آوریل)
سازنده: استودیو چویس پروویژن

اگر از سری هواداران بازی‌های Bit.Trip باشید، حتما نام استودیو پرو ویژن را شنیده‌اید که به‌واسطه این مجموعه بازی‌های ریتمیک و پلتفرمر، توانسته‌اند قشر خاصی از مخاطبان را به خود جذب کنند. در اواخر سال ۲۰۱۷ بود که اعلام شد کاربران نینتندو سوییچ، می‌توانند منتظر جدیدترین نسخه از این مجموعه با نام بازی Runner3 باشند که از همان المان‌های همیشگی خود استفاده خواهد کرد و از طرفی شاهد موارد جدید و جالبی خواهیم بود که سازنده از آن‌ها برای توسعه بازی استفاده کرده است.

بازی Donkey Kong Tropical Freeze

تاریخ عرضه: ۱۴ اردیبهشت ۹۷ (چهار می)
سازنده: رترو استودیوز و استودیو مانستر گیمز

زمانی که بازی Mario Kart 8 Deluxe وارد بازار شد، حدس می‌زدیم که در ادامه شاهد بازی‌هایی از نینتندو Wii U روی نینتندو سوییچ باشیم که محتویات اضافه‌تری را دریافت خواهند کرد و درادامه، شاهد عرضه بازی Pokken Tournament DX بودیم و حال، نوبت به بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze رسیده است. این بازی در ماه می به صورت انحصاری روی سوییچ عرضه خواهد شد و دارای شخصیت جدیدی به‌ نام فانکی کونگ است که گیم‌پلی مخصوص به خودش را دارد و می‌توانید تجربه‌ای تازه در مراحل پلتفرمر بازی کسب کنید.

بازی Mario Tennis Aces

تاریخ عرضه: بهار ۲۰۱۸
سازنده: استودیو کیم‌لات

اگر از هواداران قدیمی نینتندو و کنسول‌های این کمپانی باشید، قطعا بازی‌های ورزشی ماریو را تجربه کرده‌اید که استودیو کیم‌لات، توسعه تعدادی از آن‌ها را برعهده داشته است. حال بار دیگر استودیو کیم‌لات قصد دارد با بازی Mario Tennis Aces، هواداران بازی‌های ورزشی ماریو را دور یکدیگر جمع کرده و تجربه‌ای متفاوت را در اختیارشان قرار دهد. از طرفی برای اولین بار است که شاهد بخش داستانی برای این بازی هستیم که Mario Tennis: Power Tour on GBA نام دارد.

بازی Light Fingers

تاریخ عرضه: اوایل سال ۲۰۱۸
سازنده: استودیو نومیزماتیک

بازی Light Fingers، یک اثر چندنفره با سیستم مبارزات نوبتی است که هدف شما در بازی، به‌دست آوردن آیتم‌های مورد نظر و رسیدن به نقطه پایان است. حال برای رسیدن به نقطه پایان و انجام دادن اهداف خواسته شده، یک سری موانع برای شما در نظر گرفته شده است که مرحله به مرحله، کار شما را برای پیشرفت در بازی سخت خواهد کرد. بازی Light Fingers تاریخ دقیقی برای عرضه ندارد و اعلام شده که اوایل سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

بازی Hyrule Warriors: Definitive Edition

سازنده: اومگا فورس
تاریخ عرضه: سه ماهه دوم ۲۰۱۸

بازی Hyrule Warriors: Definitive Edition یکی دیگر از بازی‌های نینتندو Wii U است که در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ برای سوییچ عرضه خواهد شد. در اینجا شاهد تمامی نقشه‌ها، مراحل، شخصیت‌ها و بسته‌های الحاقی هستیم که روی نسخه اصلی و نسخه گسترش یافته برای نینتندو 3DS عرضه شده بودند. همچنین بازی Hyrule Warriors: Definitive Edition دارای محتویاتی اضافه‌تر و مرتبط با بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild است که شامل لباس برای شخصیت لینک و زلدا می‌شود.

بازی Fire Emblem

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
سازنده: استودیو اینتلیگنت سیستمز

سری Fire Emblem، یکی از آن مجموعه‌هایی است که در زمان اولین کنسول نینتندو خلق شد اما رفته رفته به یکی از آثار انحصاری کنسول‌های دستی نینتندو تبدیل شد. در جریان اخبار بازی و رویدادهای مختلف، کمپانی نینتندو اعلام کرد که نسخه‌ای جدید از این بازی برای نینتندو سوییچ در دست ساخت است و باید ببینیم که استودیو اینتلیگنت سیستمز، تا چه اندازه می‌تواند در خلق نسخه‌ی جدید یکی از عمیق‌ترین مجموعه‌های نینتندو موفق باشد.

بازی Project Octopath Traveler

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
سازنده: استودیو Acquire و کمپانی اسکوئر انیکس

بازی Project Octopath Traveler یکی دیگر از آثاری است که فعلا مراحل توسعه را سپری کرده و در گذشته اعلام شده بازی Project Octopath Traveler در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود. وظیفه توسعه این بازی برعهده کمپانی اسکوئر انیکس و استودیو Acquire است و در اوایل سال جاری میلادی بود که یک نسخه آزمایشی از Project Octopath Traveler روی eShop نینتندو سوییچ قرار گرفت. بازی Project Octopath Traveler دارای گرافیکی دو بعدی و سه بعدی است که در سبک نقش آفرینی، قصد دارد دنیایی ۱۶ بیتی را در کنار گرافیک HD قرار بدهد تا کاربران تجربه‌ای متفاوت و دلچسبی به‌دست بیاورند.

بازی No More Heroes: Travis Strikes Again

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
سازنده: SUDA 51

بازی No More Heroes: Travis Strikes Again، سومین نسخه از مجموعه No More Heroes است که توسط گویچی سودا یا همان SUDA 51 در حال توسعه است و در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. No More Heroes: Travis Strikes Again در مراسم Nindies به‌عنوان یک سوپرایز به‌نمایش درآمد و داستان‌اش هفت سال پس از وقایع نسخه پیشین، روایت می‌شود. حال شخصیت اصلی در یک کنسول بازی گرفتار شده و باید هر ۶ بازی و باس‌های این کنسول را نابود کرده تا بتواند از مخمسه‌ای که در آن گرفتار شده، رها شود. قطعا بازی No More Heroes: Travis Strikes Again یکی از بازی‌های مورد انتظار برای هواداران نینتندو سوییچ به‌حساب می‌آید.

بازی Yoshi

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
سازنده: استودیو گود-فیل

در کنفرانس خبری نینتندو و نمایشگاه E3 2017 بود که از بازی جدید مجموعه Yoshi رونمایی شد. با اینکه اطلاعاتی از این بازی اعلام نشد و تنها ذکر شد که بازی در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود اما یک تریلر به‌نمایش درآمد که صحنه‌هایی از گیم‌پلی بازی را به تصویر می‌کشید. در جریان بازی جدید از مجموعه یوشی، با اثری پلتفرمر روبه‌رو هستیم که باید مراحل جالب بازی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. در طول هر مرحله می‌توانید بخش سکو بازی و پلتفرمر بازی را تنهایی انجام داده یا به لطف سیستم مشارکتی دو نفره محلی که برای بازی تعبیه شده، مراحل را به صورت دونفره انجام داده و در طول هر مرحله از یکدیگر کمک بگیرید.

بازی Dragon Marked For Death

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
سازنده: استودیو Inti Creates

بازی Dragon Marked For Death، یک اثر دو بعدی است که شباهت زیادی به مجموعه مگامن دارد که خب وقتی به سازنده بازی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آن چنان جای تعجبی ندارد زیرا Dragon Marked For Death، توسط سازنده بازی Mega Man Zero، بازی Mega Man 9، بازی Mega Man 10 و بازی Azure Striker Gunvolt در حال توسعه است. سیستم پیشرفت شما در بازی شبیه آثار نقش آفرینی است و به‌لطف سیستم مشارکتی چهارنفره بازی، می‌توانید تجربه‌ای هیجان انگیز کسب کنید.

بازی The World Ends With You: Final Remix

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸ میلادی
سازنده: کمپانی اسکوئر انیکس

در ماه ژانویه و رویداد نینتندو دایرکت مینی بود که اعلام شد بازی The World Ends With You: Final Remix برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. این بازی، در گذشته برای نینتندو DS عرضه شده بود و حال، شاهد محتویات داستانی جدیدی خواهیم بود. داستان بازی، حول شخصیت‌هایی است که یک باره وارد سیاره‌ای موازی شده و درگیر ماجراجویی جدید می‌شوند. نکته‌ی جالب بازی The World Ends With You: Final به شکلی است که باید هم از قابلیت‌های لمسی صفحه نمایش و هم کنترلر کنسول استفاده کنید.

بازی SNK Heroines: Tag Team Frenzy

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
سازنده: کمپانی NIS SNK

این اواخر شاهد بازی‌های ژاپنی شرقی بسیاری هستیم که روی پلتفرم‌های مختلف معرفی و در حال آماده سازی برای عرضه در سال ۲۰۱۸ میلادی هستند. حال کمپانی NIS America با همکاری کمپانی SNK در حال ساخت بازی‌ای مبارزه‌ای هستند که تمامی شخصیت‌های مبارز آن، برگرفته از آثار مبارزه‌ای SNK است که معروف‌ترین آن سری The King of Fighters است. بازی SNK Heroines: Tag Team Frenzy در سال ۲۰۱۸ برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

بازی Bayonetta

تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
سازنده: پلاتینیوم گیمز

مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۸ که همه‌ی مخاطبان نینتندو سوییچ منتظرش هستند، بازی Bayonetta 3 است که در جریان جوایز بازی 2017، توسط رجی فیس ام معرفی شد. در ادامه نمایشی بسیار کوتاه از بازی منتشر شد ولی متاسفانه اطلاعات دقیقی از دنیای بازی در دسترس نیست و تنها مشخص شده که در سال ۲۰۱۸، کاربران می‌توانند منتظر جدیدترین نسخه از مجموعه بایونتا باشند.

جدای از این لیست، می‌توان دو بازی دیگر را نام برد که حتی هنوز تاریخ احتمالی عرضه‌شان مشخص نشده است. بازی Shin Megami Tensei V که قطعا هواداران نسل ششم این سری را به‌لطف پرسونا و سایر آثار شرقی می‌شناسند و حال، نوبت به جدیدترین نسخه از این مجموعه جذاب رسیده تا هواداران نینتندو سوییچ را غرق خود کند. اما بازی دوم، جدیدترین نسخه از یک مجموعه فوق العاده با ارزش است که پشتوانه‌ی آن به گذشته‌های دور و نسل‌های قبل بر می‌گردد؛ بازی Metroid Prime 4، جدیدترین نسخه از مجموعه متروید که در نمایشگاه E3 2017 معرفی و تا به امروز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده است.