کد خبر: ۲۰۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۴۸

10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شده اند

شاید در هنگام مشاهده برخی فیلم های ترسناک با عبارت “ساخته شده بر اساس داستان واقعی” روبرو شده باشید. برخی افراد این پیام را به شوخی می گیرند، ولی باید گفت که بعضی از فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت ساخته شده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با 10 فیلم ترسناک که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده اند، آشنا کنیم.
شاید در هنگام مشاهده برخی فیلم های ترسناک با عبارت "ساخته شده بر اساس داستان واقعی” روبرو شده باشید. برخی افراد این پیام را به شوخی می گیرند، ولی باید گفت که بعضی از فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت ساخته شده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با 10 فیلم ترسناک که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده اند، آشنا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بسیاری از افراد به مشاهده فیلم های ترسناک علاقه دارند. در حالی که اکثر این فیلم ها بر اساس تخیل نویسنده شکل گرفته اند، برخی از آن ها با توجه به اتفاقات واقعی ساخته می شوند. اگر فیلمی بر اساس واقعیت ساخته شده باشد، قبل از شروع فیلم، با عبارت "ساخته شده بر اساس واقعیت” روبرو می شوید.

مسلما فیلم هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده باشند تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهند گذاشت. اگر علاقه دارید که بدانید کدام فیلم های ترسناکی که تا به امروز دیده اید بر اساس واقعیت ساخته شده اند، با کلیک همراه باشید.

لازم به ذکر است که این 10 فیلم ترسناک در دو بخش و تحت عنوان های "قسمت اول” و "قسمت دوم” منتشر می شوند.
 
1. وحشت در آمیتی‌ویل (The Amityville Horror)

سال انتشار: 1979

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 6.2

خرید خانه جدید و نقل مکان به آن، امری خوشایند محسوب می شود و بسیاری از افراد به انجام چنین کاری علاقه دارند. با این حال ورود به خانه ای جدید می تواند باعث بروز مشکلاتی نیز شود. شاید افرادی که قبلا در این خانه زندگی می کرده اند هنوز آن را ترک نکرده باشند!

در فیلم ترسناک The Amityville Horror، خانواده ای 5 نفره به خانه ای در حومه شهر نقل مکان می کنند و در این خانه با اتفاقات وحشتناکی روبرو می شوند. در حقیقت در این خانه یک خانواده به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند.

در حالی که در ساخت این فیلم برای جذب بیشتر مخاطب با کمی اغراق روبرو هستیم ولی تمامی اتفاقات همانند مشاهده روح در واقعیت نیز رخ داده است. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده است. در سال 1974 فردی به نام Ronald J. Defeo Jr تمامی اعضای خانواده خود شامل پدر، مادر، دو برادر و دو خواهرش را در این خانه به قتل رساند.

همانند آنچه که در فیلم به نمایش گذاشته شد، در واقعیت نیز خانواده جدیدی که به این خانه نقل مکان کرده اند تنها بعد از 28 روز آن را ترک کردند. آن ها به حدی عجله داشتند که حتی لباس هایشان را نیز همراه خود نبردند.

2. بازی بچگانه (Child’s Play)

سال انتشار: 1988

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 6.6

این فیلم ترسناک که توسط تام هلند کارگردانی شده، در زمان اکران ترس بسیاری را در پی داشت. در این فیلم قاتل سریالی، چارلز لی ری، روح خود را به درون یک عروسک منتقل می کند. این عروسک که چاکی نام دارد بعد از تسخیر توسط روح این قاتل سریالی، تبدیل به موجودی ترسناک می شود.

اگر فکر می کنید که این فیلم بر اساس واقعیت ساخته نشده است، باید بگوییم که اشتباه می کنید. اگر چه شاید انتقال روح قاتل سریالی به یک عروسک واقعیت نداشته باشد ولی اتفاقی شبیه به آن رخ داده است. در سال 1906 عروسکی به پسری 6 ساله با نام Robert Eugene Otto داده شد که می توانست حرف بزند!

گفته می شود این عروسک که توسط یک پرستار نفرین شده بود قادر به گفتگو و حرکت است. شاید جالب باشد بدانید که این عروسک هم اکنون در درون یک محفظه شیشه ای نگهداری می شود.

3. آب‌ های آزاد (Open Water)

سال انتشار: 2003

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 5.7

فیلم Open Water را باید نمونه ای از یک فیلم ترسناک خوب دانست که برای ایجاد وحشت نیازی به عوامل ماوراء الطبیعه ندارد. در بسیاری از فیلم های ترسناک شاهد ارواح خبیث و تسخیرشدگی هستیم ولی در این فیلم چنین المان هایی حضور ندارند.

در این فیلم یک زوج برای غواصی با گروهی همراه می شوند ولی در هنگام بازگشت این گروه، زوج مورد نظر فراموش شده و در آب باقی می مانند. مسلما تنهایی در دریا با حداقل تجهیزات برای هر فردی می تواند یک تجربه به شدت ترسناک باشد. این فیلم به بسیاری از افراد می تواند حس ترس را القا کند.

این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است. زوج لونرگان برای غواصی با گروهی به دیوار بزرگ مرجانی در شرق کشور استرالیا می روند. این زوج از گروه جدا شده و دو روز بعد اعضای گروه عدم وجود آن ها را متوجه می شوند. اجساد این زوج هیچ وقت پیدا نشد.

4. احضار (The Conjuring)

سال انتشار: 2013

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 7.5

فیلم ترسناک The Conjuring را باید یکی از بهترین فیلم های موجود در این لیست دانست. این فیلم داستان زوجی به نام های اد و لورین وارن را نقل می کند. این دو نفر محقق دز زمینه علوم ماوراء الطبیعه هستند. در این فیلم شاهد وقایع عجیب و ترسناک در خانه ای هستیم که خانواده پرون به آن نقل مکان کرده اند.

شاید با خود فکر کنید که این فیلم و اتقافات درون آن بر اساس قوه تخیل نویسنده شکل گرفته اند، ولی باید گفت که این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است. در حالی که برخی افراد زوج وارن را برای ساخت قصه های مربوط به روح مورد سرزنش قرار داده اند ولی بزرگ ترین دختر خانواده پرون از فیلم The Conjuring حمایت می کند.

او در رابطه با این فیلم و موضوعات آن گفته است:

 مردم آزاد هستند تا هر چه را که می خواهند باور کنند ولی اتفاقات درون فیلم را ما در واقعیت تجربه کردیم.

5. جن‌ گیری امیلی رز (The Exorcism of Emily Rose)

سال انتشار: 2005

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

این فیلم ترسناک نه تنها نشان دهنده تسخیرشدگی دختری 19 ساله است بلکه عواقب انجام مراسم جن گیری را نیز نشان می دهد. در این فیلم شاهد برگزاری دادگاهی هستیم که کشیشی را مورد بازخواست قرار می دهد. یک وکیل در این فیلم می خواهد که کشیش تسخیرشدگی این دختر را ثابت کند.

این فیلم که بر اساس واقعیت ساخته شده است، داستان دختری به نام Anneliese Michel را روایت می کند. این فرد که بعد از جنگ جهانی دوم زندگی می کرده، دچار علائمی می شود که امروزه از آن به عنوان اسکیزوفرنی یاد می شود. با این وجود خانواده او که کاتولیک بودند از کلیسا برای مراسم جن گیری درخواست کمک می کند.

کشیش آرنولد رنز برای انجام این مراسم انتخاب می شود که قصد درمان Anneliese Michel را دارد. در حالی که رنز قصد جن گیری دارد، به علت گرسنگی و تشنگی باعث مرگ این دختر می شود. بعد از مرگ این دختر، خانواده او، رنز و یک کشیش دیگر در دادگاه کناهگار شناخته می شوند.

هنگام مشاهده برخی فیلم های ترسناک با عبارت «ساخته شده بر اساس داستان های واقعی» روبرو می شوید. برخی افراد این پیام را به شوخی می گیرند، ولی باید گفت که بعضی از فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت ساخته شده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با 10 فیلم ترسناک که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده اند، آشنا کنیم.

6. برکه گرگ (Wolf Creek)

سال انتشار: 2005

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

فیلم استرالیایی برکه گرگ در رابطه با سفر 3 دوست است. این سه نفر به نقاط مختلف سفر می کنند و در یکی از سفرهای خود با فردی آشنا می شوند. این شخص جدید در ظاهر، فردی عادی به نظر می رسد و با شخصیت های اصلی فیلم به راحت دوست و صمیمی می شود.

اما این صمیمیت ظاهری بوده و میک به طرز فجیعی این 3 دوست را سلاخی کرده و به قتل می رساند. همانند بسیاری از فیلم های ترسناک که در سال های اخیر ساخته شده اند، در این اثر نیز با خشونت زیادی روبرو هستیم. این فیلم نیز بر اساس داستان های واقعی ساخته شده است.

در ابتدای این فیلم ترسناک واقعی با عبارت "بر اساس اتقافات واقعی” مواجه می شویم. در فاصله سال های 1989 تا 1993  فردی به نام ایوان بلات چندین نفر را در جنوب غربی سیدنی ربوده و بعد از شکنجه به قتل رسانده است. بنابراین همانند برخی از فیلم های ترسناک با اثری واقعی روبرو هستیم.

7. کابوس در خیابان الم (Nightmare on Elm Street)

سال انتشار: 1984

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 7.5

این فیلم که توسط وس کریون کارگردانی شده است داستان چند کودک را روایت می کند که البته تبدیل به افرادی بالغ شده اند. در دوران کودکی شخصی به نام فردی کروگر باعث آزار این چند کودک می شود که برای رفع این مشکل، والدین کودکان فردی را آتش می زنند.

بعد از گذشت سال ها، این کودکان که هم اکنون تبدیل به افرادی بالغ شده اند از یک مشکل مشترک رنج می برند. آن ها در خواب خود با کابوس فردی کروگر روبرو می شوند و فردی آن ها را مورد شکنجه قرار داده و در نهایت به قتل می رساند. البته در نهایت دو نفر از این افراد موفق به نابودی فردی می شوند.

این فیلم بر اساس داستان واقعی یک خانواده کامبوجی ساخته شده است. پسر این خانواده در هنگام خواب به والدین خود می گوید که شخصی در خواب او را دنبال می کند و در تلاش است که او را بگیرد. والدین این کودک حرف های او را باور نمی کنند و بعد از خوابیدنش فکر می کنند که کابوس پایان یافته است.

در میانه شب پدر و مادر این کودک با صدای جیغ او از خواب بیدار شده و به سراغ او می روند. او در خواب مرده بود. این اتفاق داستان اصلی فیلم Nightmare on Elm Street را شکل داده است.

بر اساس مقاله ای که توسط The Los Angeles Times منتشر شده، نزدیک به 104 مرد با میانگین سنی 33 سال به طور رمزآلودی در خواب مرده اند.

8. دختر همسایه (The Girl Next Door)

سال انتشار: 2007

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

همانند باقی فیلم های ترسناک که در این لیست وجود دارند، فیلم دختر همسایه نیز بر اساس داستان های واقعی ساخته شده است. در این فیلم ترسناک واقعی دختری توسط یک همسایه و فرزندان او مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می گیرد. شاید با مشاهده این فیلم به این موضوع فکر می کنید که آیا در واقعیت افرادی پیدا می شوند که قادر به انجام این کار باشند!

متاسفانه باید در جواب شما گفت که فیلم The Girl Next Door بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. در سال 1965 دختری 16 ساله در ایالت ایندیانا به نام سیلویا لیکنز توسط گرترود بانیزوسکی و فرزندانش در خانه زندانی و شکنجه می شود. این مرگ را می توان یکی از فجیع ترین جنایت ها در ایالت ایندیانا به شمار آورد.

9. تپه‌ها چشم دارند (The Hills Have Eyes)

سال انتشار: 1977

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

در صنعت سینما بسیاری از فیلم های ترسناک موضوع یکسانی دارند که یکی از آن ها ایجاد مشکلات وحشتناک در سفر است. در فیلم ترسناک واقعی The Hills Have Eyes یک خانواده قصد سفر از اوهایو به لس آنجلس را دارند که در میانه راه ماشین آن ها دچار مشکل می شود. به خاطر مشکلات ایجاد شده، این خانواده با خانواده دیگری در این محدوده آشنا می شوند که به گوشت انسان علاقه مند هستند.

این فیلم بر پایه داستان واقعی ساخته شده است. در اوایل قرن هجدهم خانواده ای در اسکاتلند افراد را در جاده ای ربوده و می خوردند. این داستان توسط فردی نقل شده که توانسته از دست این افراد وحشی فرار کند.

بر اساس گفته های BBC، این خانواده در 25 سال نزدیک به 1000 نفر را کشته و خورده اند!

10. جن گیر (The Exorcist)

سال انتشار: 1973

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: 8

بدون هیچ شکی باید جن گیر را یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ و معروف ترین فیلم ترسناک واقعی موجود در این لیست دانست. این فیلم که بر اساس داستان واقعی ساخته شده است، زندگی یک دختر را روایت می کند که به مرور زمان تبدیل به یک هیولا می شود. مادر این کودک برای رهایی دخترش از این وضعیت از کلیسا کمک می خواهد و آن ها اقدام به جن گیری می کنند.

داستان واقعی این فیلم مربوط به دهه 40 است. در اواخر دهه 40 میلادی کلیسای کاتولیک به انجام مراسم جن گیری بر روی پسری 14 ساله به نام Ronald Doe پرداخت. مراسم جن گیری این پسر چندین بار تکرار شد که در نهایت با موفقیت این پسر به زندگی عادی خود برگشت.