کد خبر: ۲۰۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۲

6 فیلم برتر اکشن آسیایی؛ شرقی‌ها بهتر از غربی‌ها!

سال 2017 سال بسیار خوبی برای ژانر اکشن بود که فیلم های دیدنی در این ژانر اکران شدند، از جمله فیلم های «جان ویک: فصل دوم» (John Wick: Chapter Two)، «بلوند اتمی» (Atomic Blonde)، «آتش سرکش» (Free Fire) و البته «نقشه دوم» (Plan B). در حالی که فیلم های هالیوودی به خوبی دیده می شوند اما سینمای آسیا کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این موضوع بدان معنا نیست که سینمای آسیا با هالیوود فاصله زیادی دارد یا قابل مقایسه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هر ساله فیلم های تحسین برانگیزی در کشورهای آسیایی ساخته می شود که البته در بازار جهانی دیده نمی شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از فیلم های اکشن سال های اخیر سینمای آسیا آشنا کنیم که به احتمال فراوان ندیده اید اما باید بدانید که از تماشای آن ها پشیمان نخواهید شد.
1- میلی انتقام جو (2009)
وقتی که گروهی خلافکار به یک خانواده حمله می کنند قانون اول را نادیده می گیرند و یکی از قربانیان زنده می ماند. میلی زنی است که همسرش در این حمله کشته می شود و فرزندان خردسالش سلاخی می شوند و در این میان تنها چیزی که او را آرام می کند یک انتقام بسیار سخت و خونین است. فیلم ژاپنی «میلی انتقام جو» (Hard Revenge Milly) در واقع دو فیلم با همین نام است که روی هم تقریباً دو ساعت زمان دارند اما چنان ارتباطی بین آن ها وجود دارد که حس می کنید یک فیلم واحد را به تماشا نشسته اید. در قسمت اول تنها شاهد تلاش های میلی برای انتقام هستیم اما در قسمت دوم افراد دیگری نیز با نیت انتقام وارد ماجرا می شوند که به نحوی با میلی در ارتباط هستند. یک داستان غم انگیز و روایتی خیره کننده از این فیلم یک فیلم اکشن سرگرم کننده و تاثیرگذار ساخته است.
2- اعتراف به قتل (2012)
یک کارآگاه در جستجوی قاتلی سریالی با صورتی پاره پاره مواجه شده و قاتل نیز در تاریکی شب گم می شود. اما 15 سال بعد بار دیگر قاتل خود را نشان می دهد و از آن جا داستان پیچیده تر از قبل می شود. این فیلم ساخت کره جنوبی با تعقیب و گریز خیره کننده در کوچه ها، از بین رستوران ها و از روی دیوارها و سقف ها شروع می شود. فیلم برداری خیره کننده آن حتی زیر ماشین ها را نشان داده و مانند شخصیت های فیلم از پنجره ها بیرون می پرد و در تمام مدت 5 دقیقه ای ابتدای داستان همراه با دو شخصیت در حال تعقیب و گریز بی محابا به پیش می رود. این ویژگی فیلم «اعتراف به قتل» (Confession of Murder) را در هیچ کدام از فیلم های هالیوودی نخواهید دید.
3- هُوایی: پسربچه هیولا (2013)
پنج خلافکار یک پسربچه بسیار خردسال را دزدیده و مانند فرزند خود از او نگهداری می کنند. وی زندگی سختی را تجربه می کند زیرا این مردان هیچ تجربه عاطفی ندارند و هر یک از آن ها در طی سال ها استعدادهای خلافکارانه خود را به او یاد می دهد تا این که در نوجوانی با حقیقت زندگی خود و اتفاقی که باعث از هم پاشیدن خانواده اش شده آشنا می شود.
فیلم تاریک و پیچیده «هوایی: پسربچه هیولا» (Hwayi: A Monster Boy) ساخت کشور کره جنوبی به زیبایی هر چه تمام تر ساخته شده و بهترین انتخاب برای کسانی است که به فیلم های اکشن دارای عناصری از تعلیق، درام، کمدی، اکشن و البته عشق علاقه دارند. علاوه بر داستانی بسیار هنرمندانه و بازی هایی خیره کننده این فیلم پیامی روانشناسانه در مورد تاثیر خشونت را نشان می دهد که خلافکاران و قربانیان را به یک اندازه تحت تاثیر قرار می دهد.
4- جهنم مرد مرده (2015)
یکی از اعضای مافیای ژاپن موسوم به یاکوزا از زندان آزاد می شود اما خیلی زود با یک فاجعه غیرطبیعی که در جزیره مجاور رخ داده روبرو می گردد. دختر بهترین دوست او وارد این جزیره شده و ناگهان در این هنگام ویروسی در جزیره شیوع پیدا می کند که مردم را به زامبی هایی آدمخوار تبدیل می کند و اکنون زمان آن رسیده که وی مهارت های خشن یاکوزایی خود را در مسیری درست به کار گیرد.
فیلم ژاپنی «جهنم مرد مرده» (Deadman Inferno) در زمره فیلم های کمدی- زامبی قرار می گیرد اما صحنه های اکشن خیره کننده اش آن را به ژانر اکشن نزدیک می کند. قهرمانان داستان با ورزش های رزمی آشنایی دارند و در طول مبارزات، فرارها و خشونت های فیلم این مهارت های خود را به خوبی به نمایش می گذارند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های زامبی محوری است که تاکنون ساخته شده و از ابتدا تا انتها شما را سرگرم خواهد کرد.
5- فرار از زندان (2017)
چهار افسر پلیس ماموریت دارند که یک شاهد خطرناک را به سلولش در یک زندان موقت برسانند. اما خیلی زود روزشان خراب می شود و متوجه می شوند که شاهد آن ها بیش از آن که آن ها فکر می کرده اند مهم است و گروهی خشن قصد شکار او را دارند. فیلم «فرار از زندان» (Jailbreak) ساخته سینمای کامبوج فیلمی بسیار اکشن، با صحنه های درگیری و مبارزه بی پایان است که برخلاف فیلم های هالیوودی از هیچگونه جلوه های ویژه ای در آن استفاده نشده است، 90 دقیقه مبارزه نفسگیر، جذاب و ماهرانه. در این فیلم بدلکاران و رزمی کاران برجسته کشور کامبوج حضور دارند که زیبایی صحنه های درگیری و مبارزه را تضمین می کند.
6- گرگ جنگجو 2 (2017)
یک سرباز بی آبرو شده که قبلاً عضو واحد نیروهای ویژه بوده به آفریقا سفر می کند تا در آن جا کاری را به عنوان مسئول امنیتی کشتی آغاز کند اما این شغل جدید آن طور که او فکر می کرد خالی از استرس نیست. یک گروه مسلح شورشی به زودی واحد پزشکی چینی و کارخانه مجاور را مورد تهدید قرار می دهند و این سرباز افسانه ای بار دیگر وارد عمل می شود. فیلم «گرگ جنگجو 2» (Wolf Warrior 2) اگر چه از آن فیلم های چینی است که کمتر دیده شده اما باید بدانید که با 800 میلیون دلار فروش یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ به شمار می آید.
این فیلم با دیدگاهی بسیار میهن پرستانه نسبت به کشور چین ساخته شده و بیش از قسمت اول این فیلم صحنه های اکشن و خیره کننده را در برابر چشمان تماشاگران به تصویر می کشد. اسکات ادکینز در قسمت اول این فیلم حضور داشت اما به دلیل درگیری با کارگردان فیلم از پروژه بعدی کنار گذاشته شد. کارگردان فیلم با استفاده از بازیگرانی که مهارت بالایی در فنون رزمی دارند صحنه های اکشنی ساخته که از تماشای آن ها لذت خواهید برد.