کد خبر: ۲۰۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۹

۵ ویژگی شگفت انگیز گلکسی اس 8 و نوت 8

تقریباً می‌توان گفت که تمام گوشی‌های سامسونگ دارای ویژگی‌های خوبی هستند، اما پرچم‌داران این شرکت، گلکسی S8 و نوت 8 قابلیت هایی دارند که این دو محصول را از رقبا متمایز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سامسونگ با هر نسخه جدید گوشی هوشمند، رابط کاربری سفارشی خود را نیز به‌روز می‌کند و این به معنی دسترسی به ویژگی‌های جدید است.
امروز، پنج ویژگی جذاب در پرچمدارهای سامسونگ (گلکسیS۸ و نوت ۸) را با هم مرور می‌کنیم.

۱. قابلیت پخش صوت دوگانه در گلکسی S8 و نوت 8
در گوشی‌های جدید Galaxy، شما می‌توانید دو دستگاه پخش صوتی بلوتوث را به‌طور هم‌زمان به یک تلفن متصل کنید؛ بنابراین، شما می‌توانید دو هدفون بلوتوث یا بلندگو داشته باشید که از یک منبع، صدای مشابهی را پخش می‌کنند. این قابلیت به خصوص زمانی که می‌خواهید دو نفره به تماشای یک ویدیو یا گوش دادن به یک موسیقی بپردازید مفید است.

Settings > Connections > Bluetooth

برای فعال کردن قابلیت پخش صوت دوگانه، به تنظیمات> اتصالات> بلوتوث بروید. اول، هر دو دستگاه بلوتوث را در اینجا باهم جفت کنید. پس از انجام این کار، روی دکمه سه نقطه کلیک کنید، Dual Audio را انتخاب کرده و این قابلیت را روشن کنید.

۲. قابلیت تنظیم دکمه های گوشی در گلکسی S8 و نوت 8
همانند آیفون X، سامسونگ در گوشی های گلکسی S8 و نوت 8 کلید فیزیکی Home را برای داشتن صفحه نمایش بزرگتر از جلوی دستگاه حذف کرده است؛ اما برخلاف آیفون ایکس که وظایف دکمه هوم را با یک حرکت جایگزین کرده است، سامسونگ از چندین دکمه لمسی استفاده کرده که ترتیب این دکمه‌ها به این صورت است که دکمه «بازگشت» در سمت راست، دکمه «مولتی تسکینگ» در سمت چپ و دکمه «هوم» در بین این دو قرار گرفته است.

البته شما می‌توانید این دکمه ها را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای اعمال این تغییرات تنها کافی است که به تنظیمات> صفحه نمایش> نوار ناوبری> چیدمان دکمه بروید و آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

Settings >Display > Navigation Bar > Button Layout

۳. قابلیت تنظیم اعلان های لبه Edge
از سال 2017، سامسونگ ارائه گوشی های پرچمدار در دو نسخه Edge و بدون Edge را متوقف کرد و تمامی نسخه های گوشی‌های گلکسی S8 و نوت 8 دارای لبه های منحنی شکل هستند.
این کار باعث شد تا سامسونگ مجموعه‌ای از ویژگی‌های اختصاصی را برای این لبه‌های منحنی ایجاد کند که ازجمله آن می‌توان به قابلیت Edge Lighting برای اطلاع رسانی رویدادها اشاره کرد.

Settings > Display > Edge Screen > Edge Lighting

در این قابلیت می‌توانید انتخاب کنید که آیا هنگامی که صفحه روشن یا خاموش است و یا همیشه، لبه ها روشن باشند. ضمن آنکه می توانید با رفتن به بخش مدیریت اطلاعیه ها، انتخاب کنید که اعلان کدام برنامه برای Edge Lighting روشن باشد. تنظیمات پیشرفته این بخش به شما اجازه می‌دهد تا رنگ های خاصی را برای هر اعلان انتخاب کنید. اگر چه منطقی تر این است که رنگ اعلان ها را مطابق با رنگ برنامه‌ها و با انتخاب گزینه App color قرار دهید. به این ترتیب، رنگ سبز برای WhatsApp، آبی برای توییتر و … نمایان می‌شود.

در این بخش سایز نوار کناری، رنگ‌های پایه، شخصی‌سازی متناسب با اپلیکیشن و میزان شفافیت نیز قابل تغییر است.

۴. رد تماس و ارسال پیام به صورت میانبر
در همان صفحه تنظیمات Edge Lighting که در بالا ذکر شد، اگر روی نماد سه نقطه کلیک کنید، Quick Reply را خواهید دید.

در این بخش می‌توانید رد تماس و ارسال پیام را به صورت میانبر ایجاد کنید. فکر کنید که در یک جلسه کاری هستید و یا به شدت مشغول انجام کار هستید و فرصتی برای پاسخ به تماس های دریافتی را ندارید. آن وقت این قابلیت بسیار برای شما کاربردی خواهد بود.

عملکرد این قابلیت به این صورت است: اگر Edge Lighting فعال باشد و شما گوشی خود را به صورتی قرار داده باشید که صفحه آن رو به پایین باشد هنگامی که یک تماس دریافت می‌کنید برای رد آن و ارسال یک پیام از پیش تعیین شده تنها کافی است که انگشت خود را به مدت دو ثانیه بر روی سنسور ضربان قلب نگه دارید.

متن پیامکی که به صورت خودکار ارسال می‌شود را می‌توان در منوی Quick Reply تغییر داد.

۵. دکمه دوربین شناور
زمان‌هایی وجود دارد که ما می‌خواهیم یک عکس سلفی بگیریم، اما دکمه شاتر در جای مناسبی قرار ندارد. در تنظیمات دوربین گلکسی اس ۸ گزینه‌ای وجود دارد که با آن می‌توانید شاتر دوربین شناوری را به رابط کاربری دوبین گوشی خود اضافه کنید و هر جا که می‌خواهید آن را حرکت دهید.

دوربین را روشن کنید، به تنظیمات بروید، به پایین صفحه بروید و دکمه دوربین شناور را روشن کنید.
حالا شما یک دکمه شاتر دوم در منظره یاب خواهید دید که می‌توانید به موقعیت مناسب آن را بکشید. با ضربه زدن در هر نقطه روی صفحه، تعادل فوکوس و وایت بالانس را تنظیم می‌کنید و با ضربه زدن روی دکمه شناور عکس می‌گیرید.

هنگام گرفتن عکس های سلفی می توانید از سنسور ضربان قلب هم به عنوان شاتر استفاده کنید. برای اینکار کافی است تا به تنظیمات بروید پایین Front Camera دنبال گزینه Shooting Methods و یا Ways to take a picture بگردید. در این منو Tap heart rate sensor را فعال کنید. به یاد داشته باشید که این تنظیمات فقط برای یک عکس فعال می شود.