کد خبر: ۲۰۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۹

دستگیری عاملان قتل مادر و سه دخترش

کارآگاهان پلیس، با ردیابی‌های شبانه روزی، چند نفر از متهمان قتل هولناک مادر کرمانشاهی و سه دخترش در آرامستان «باغ فردوس» کرمانشاه را شناسایی و دستگیر کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ساعت 10 صبح جمعه 22 دی، گزارش تیراندازی مرگبار در گورستان شهر کرمانشاه به مأموران کلانتری 18 سجادیه کرمانشاه اعلام شد. با حضور مأموران و بازپرس ویژه قتل و تیم تحقیق در محل مشخص شد قربانیان یک زن 45 ساله و سه دختر 20 تا 27 ساله‌اش بوده‌اند که به گفته شاهدان توسط سرنشینان پراید نقره‌ای از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده بودند.
 
با آغاز تحقیقات مشخص شد تیر امسال داماد زن میانسال -همسر یکی از دخترانش- به‌خاطر اختلاف‌های مالی و ارثیه، پدرزنش را به قتل رسانده و شهریور نیز با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شده بود. این رأی با اعتراض متهم بار دیگر تحت بررسی قرار گرفته و قضات دیوان عالی کشور نیز حکم را تأیید کرده بودند، اما قبل از اجرای حکم، فرزندان مقتول از قصاص قاتل گذشت کردند. این بخشش بارها با نارضایتی برادران مقتول به درگیری و مشاجرات شدید انجامید و سرانجام این 4 زن و دختر جوان در آرامستان باغ فردوس، هنگامی که بر سر مزار پدرشان حاضرشده بودند هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند. مأموران پلیس پس از بررسی شواهد و دوربین‌های مداربسته عاملان این جنایت را شناسایی کردند و تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد.
 
دستگیری چند مظنون
 
با گذشت بیش از یک هفته از جنایت، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از دستگیری تعدادی از متهمان خبر داد. محمدحسین صادقی گفت: تعدادی از افرادی که مظنون به دخالت در تیراندازی مرگبار آرامستان کرمانشاه بوده و کسانی که متهمان اصلی را پنهان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. براساس قانون، کسی که متهم تحت تعقیبی را مخفی کرده یا امکان فرار او را فراهم کند، نیز مجرم است وتحت پیگرد قضایی قرارخواهد گرفت.
 
درتعقیب دومتهم فراری
 
سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز گفت: 2 برادر به همراه ۲ پسر یکی از آنان ، در این قتل دخالت داشته‌اند که متهمان پس از فرار، خودروی خود را در جاده‌ای روستایی رها کرده بودند. مأموران سرانجام پس از تحقیقات شبانه روزی مخــــــفیگاه 2 نفر از متهمان را در مرکز استان و یکی از روستاهای حاشیه‌ای کرمانشاه پیدا کرده و آنها را دستگیر کردند. براساس بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد 3 نفر از عوامل تیراندازی سوابق کیفری دارند. تحقیقات برای دستگیری 2 متهم دیگر پرونده و روشن شدن زوایای پنهان جنایت ادامه دارد.
*روزنامه ایران