کد خبر: ۱۸۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۴

عباس: خواستار ازسرگیری همکاری امنیتی با اسرائیل شده‌ایم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با یک هیأت اسرائیلی در مقر این تشکیلات در رام‌الله دیدار کرد.

به گزارش تیک، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان استقبال از هیأتی اسرائیلی از حزب چپ‌گرای «میرتس» اظهار کرد که خواستار ازسرگیری همکاری امنیتی با اسرائیل در تمامی زمینه‌ها شده اما این رژیم تا این لحظه پاسخی به درخواست او نداده است.

عباس در گفت‌وگو با زهاوا گلون، رئیس حزب میرتس تصریح کرد، از زمان تنش و درگیری‌ها در مسجد الاقصی، همکاری امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی متوقف شده است اما اخیرا این تشکیلات خواستار ازسرگیری همکاری امنیتی با این رژیم شده و تاکنون طرف صهیونیستی پاسخی به این درخواست نداده است.

ابومازن افزود که این مسأله مانع بهبود روابط دو طرف شده است و تا زمانی که روابط دو طرف ازسرگرفته نشده، تشکیلات خودگردان آمریکا را به عنوان میانجی و طرف سوم در جریان امور و تحولات اراضی اشغالی قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، عباس این هیات اسرائیلی را در جریان آخرین تحولات مذاکرات سازش قرار داد و بر نقش جریان‌های حامی صلح در اسرائیل در تحقق صلح و سازش در منطقه تأکید کرد.

رئیس حزب میرتس هم تصریح کرد: ما اینجا آمده‌ایم چون به وجود رهبران فلسطینی میانه‌رو ایمان داریم و هیچ اختلافی میان ما و شما به عنوان شرکای صلح وجود ندارد؛ به‌گونه‌ای که ما بر ضرورت برچیدن اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید داریم.