کد خبر: ۱۷۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۷

ربیعی: من وزیر بیکارها هم هستم

ربیعی با بیان اینکه من وزیر بیکارها نیز هستم یادآور شد: وقتی عرضه و تقاضا در کشور برابر نیست باید شاهد مشکلات زیادی باشیم و در تلاش هستیم تا با ایجاد یک چرخه مناسب ضمن حفظ امنیت شغلی کارگران، بازار کار مناسب را نیز فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این مسئول با اشاره به اینکه نیاز به یک برنامه اشتغال فراگیر در کشور داریم، از ارائه تسهیلات ۹ درصدی به برخی مشاغل در کشور خبر داد و تأکید کرد: افزایش حقوق طبقه‌های پایین جامعه، ایجاد اشتغال برای برخی مددجویان با هدف توانمندسازی گوشه ای از برنامه های این وزارت‌خانه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که امروز باید سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم رشد را در کشور حس کنیم.

علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری به یک برنامه و نگاه و استمرار آن رای دادند و معتقدم به هیچ عنوان رای مردم، رای سلبی نبود.

وی افزود: مردم در انتخابات گذشته با نگاه به برنامه‌های دولت و عملکرد ۴ ساله دولت یازدهم، حرکت را در کشور احساس کردند و به امید و به ثمر بخش بودن این برنامه‌ها رای دادند. رای دوباره مردم به دولت تدبیر و امید در انتخابات، رای به عقلانیت و کار کارشناسی بود و مردم نشان دادند که از کار غیرکارشناسی و به دور از برنامه خسته شده‌اند.

او با اشاره به اینکه در دولتهای گذشته در حوزه اجتماعی و اقتصادی منابع زیادی را هدر دادیم، تأکید کرد: در حوزه فقر، منابع قابل توجهی درآمد نصیب کشور شد اما متأسفانه بهبودی در زندگی مردم دیده نشد و فقر از بین نرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی دولت یازدهم اجماع و حضور همگان در این دولت بود و دولت تلاش کرد تا مسائل و مشکلات بسیار پیچیده کشور را با اجماع و مدارای بزرگ حل کند.

وی سختکوشی را یکی دیگر از خصوصیات دولت یازدهم دانست و اشاره کرد: ما باید به یاد داشته باشیم که دیگر نمی توانیم مانند گذشته عمل کنیم بلکه باید سختکوشی توام با عقلانیت و اجماع همگان را مد نظر داشته باشیم. ما به استمرار ۲۰ ساله یک برنامه عقلانی نیاز داریم تا بتوانیم در شاخصه‌های بزرگ کشور تغییرات جدی اعمال کنیم و رشد را با یک نگاه کیفی در زندگی مردم وارد کنیم.

او عنوان کرد: باید گفتمان، نظریه پردازی و نهادهای مدنی در کشور را توسعه دهیم تا بتوانیم از ظرفیت های مردمی در کف جامعه نیز بهره‌مند شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گلایه از برخی نظریات در کشور، گفت: متاسفانه برخی‌ها در داخل از تهدید کشور از سوی بیگانگان ذوق می‌کنند، این در حالی است که همه باید به فکر کشور باشیم و از ظرفیت ویژه‌ای که در طول عمر دولت تدبیر و امید در توسعه روابط خارجی ایجاد شده استفاده کنیم.

ربیعی با بیان اینکه باید شرایط کشور را درک کنیم، افزود: کشور در بدترین شرایط ممکن تحویل دولت یازدهم شد و دولت با مشکلات عدیده‌ای در ابتدای کار خود روبرو بود.

وی خاطرنشان کرد: دوران ریزش نیرو به دولت یازدهم رسید و جمع کثیری از جوانان دهه ۶۰ این کشور که در دهه ۸۰ جواب مناسبی از بازار کار نگرفته بودند و در دهه ۹۰ پس از طی دوره دانشگاه به این دولت دل سپرده بودند.
*ایسنا