کد خبر: ۱۶۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۹

آخرین وضعیت پرونده ستایش قریشی

با اجرای حکم اعدام قاتل ستایش پرونده این جنایت جنجالی مختومه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عسگر قاسمی آقباش وکیل مدافع اولیای دم ستایش قریشی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار داشت: خانوداه موکلم به دنبال اجرای حکم اعدام هستند و در حال حاضر در رابطه با اجرای قصاص اقدامی انجام نداده اند.

وی افزود: با اجرای حکم اعدام پرونده مختومه می شود.

گفتنی است؛ 23 فروردین‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه 6 ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدرش یکشنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.
*ایران