کد خبر: ۱۵۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۲۹

فراموشکاری از جنس بذرپاش

مهرداد بذرپاش صاحب امتیاز فعلی روزنامه وطن امروز و مدیرعامل اسبق سایپا که از وی به‌عنوان یکی از کاندیداهای جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یاد می‌شود و اخیراً تورهای سخنرانی متعددی برگزار کرده است در جریان گفت‌و‌گوی تلویزیونی به خبری مبنی بر پاداش 600 میلیونی اعضای وقت هیأت مدیره سایپا واکنش نشان داد.
 مهرداد بذرپاش صاحب امتیاز فعلی روزنامه وطن امروز و مدیرعامل اسبق سایپا که از وی به‌عنوان یکی از کاندیداهای جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یاد می‌شود و اخیراً تورهای سخنرانی متعددی برگزار کرده است در جریان گفت‌و‌گوی تلویزیونی به خبر منتشر شده در روزنامه ایران مبنی بر پاداش 600 میلیونی اعضای وقت هیأت مدیره سایپا واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روزنامه ایران در تیرماه 95 از تعیین پاداش 600 میلیونی برای هیأت مدیره سایپا خبر داده بود که با احتساب نرخ تورم به مقدار کنونی یک میلیارد و 600 میلیون تومان برآورد می‌شود. وی  در این گفت‌و‌گو کاملاً تبلیغاتی ادعا کرد: روزنامه ایران از خبر خود عقب نشینی کرده است.وی ادامه داد: «دروغ بزرگی را که عنوان کردند سندی برای آن منتشر نشد.

بر این اساس شکایت هم از روزنامه کردم و گفتم اگر سند داشتید چند بار آن را رسانه‌ای می‌کردید. لذا اتهام دروغی بود و خودشان هم متوجه شدند که حرف بیراهی بود.»ادعای بذرپاش در خصوص اینکه روزنامه ایران سندی ارائه نکرده است و همچنین به زعم وی این روزنامه متوجه شده است خبر مذکور حرف بیراهی بود کمی عجیب است. روزنامه ایران همان زمان خبر  اسناد پاداش 600 میلیونی اعضای هیأت مدیره سایپا در سال‌های 87 و 88 را که شامل صورت‌های مالی تصویبی این دو سال سایپا بود، منتشر کرد. بر این اساس همه مردم می‌توانند با مراجعه به سایت کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران کدال سازمان بورس اوراق بهادار) به نشانی http://www.codal.ir/ جزئیات و اسناد آن را مشاهده کنند.

بر اساس اطلاعات این سایت در سال‌های 87 و 88 مبلغ 600 میلیون تومان به‌عنوان پاداش هیأت مدیره سایپا در نظر گرفته شده است.در صورت سود و زیان این شرکت پاداش سالانه اعضای هیأت مدیره به تفکیک در سال‌های 87 و 88 آمده است که در دو سال متوالی مبلغ پاداش در هر سال 300 میلیون تومان برای «هیأت مدیره» ذکر و اشاره‌ای نشده که مبالغ پاداش مصوب به اعضای هیأت مدیره تعلق نمی‌گیرد و بعد از انتشار خبر مذکور، اعضای پیشین هیأت مدیره «سایپا» مدعی شدند که این پاداش به شخصیت‌های حقوقی و نه حقیقی هیأت مدیره پرداخت شده است.

همچنین مطابق اسناد و صورتجلسه تصویبی مجمع عمومی شرکت خودروسازی سایپا مبنی بر عملکرد این شرکت در سال 88 اعضای هیأت مدیره شرکت خودروسازی سایپا عبارتند از: مهرداد بذرپاش، مجید هدایت، وحیددستجردی، نعمت‌الله پوستین‌دوز و علی ملک.